Friday, August 14, 2009

Biotechnology Engineering Lab II

Petang tadi, aku sampai lab lewat sikit drpd biasa coz singgah di cafe terlebih dahulu untuk makan tengahhari..Alkisahnya selepas solat jumaat, aku singgah di gerai buku yang dibuka sempena I-Fest..Aku ni pantang nampak ada orang jual buku..mula la nak singgah, tengok2 and belek2 buku2 yang ada..ada la terjumpa sebuah buku yang menarik tetapi disebabkan aku tertinggal beg duit, terpaksa la tangguhkan dulu..tanpa disedari, jam dah menunjukkan angka 2.40..maknanya ada 20minit je lagi sebelum lab bermula..aku terus balik ke bilik and bersiap untuk pergi lab..tapi masa nak turun tu, perut la berbunyi..so, terpaksa la ke cafe dulu..sampai lab dalam pukul 3.15..masuk2, wat muka selamba je, pakai lab coat then bukak manual..mujur la demostrator(betul ke eja ni??) tak marah..hehehe..

Hari ni kami buat experiment untuk determine the Concentration, Yield and Purity of DNA..Ni satu lagi hal..aku main ikut procedure dalam manual je coz tak paham ape2..Camne la nak paham..pergi lab tak baca dulu manual sebelum tu..mesti la tak paham ape2..Moral of the story nye, baca la lab manual dulu before buat experiment then datang awal untuk dengar briefing daripada demostrator..hehehe..Lepas buat experiment la baru paham sikit2 ape objective experiment ni..hehehe..hampeh tul..




No comments:

Post a Comment