Saturday, August 22, 2009

Salam Ramadan

Alhamdulillah... Hari ni dah 1 Ramadan..Semalam alhamdulillah dapat solat terawih berjemaah kat Masjid Sultan Haji Ahmad Shah, UIAM..Aku amat bersyukur sangat2 coz still dapat menemui Ramadan pada tahun ni and aku berdoa agar dapat melalui bulan yang penuh barakah ini hingga ke penghujungnya dan dapat meningkatkan ibadahku kepadaNYA ..Insyaallah..

Pagi tadi semasa bersahur, akak aku yang ada kat umah membuat panggilan video 3g..Sengaja nak bagi aku jeles coz semua ada kat umah kecuali aku dan abgku..Betapa gembiranya mereka dapat bersahur bersama2 sedangkan aku hanya bersahur dengan kawan2 je..kira ok la tu drpd bersahur sorang2.

Akhir sekali, aku ingin mengucapkan selamat menjalani ibadah puasa dan semoga ibadah kita lebih bertambah untuk mengejar ganjaran yang dijanjikanNYA..

Harapan Ramadhan
Album : Maafkan
Munsyid : Raihan
http://liriknasyid.com


Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna

Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula

Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua


FizRash
Cyber cafe,
Mahallah Zubair al-Awwam,
IIUM

No comments:

Post a Comment